W ostatnim tygodniu października, w dniach 26-27.10. br. w naszej szkole gościliśmy
troje trenerów, którzy zrealizowali z młodzieżą program profilaktyczny Archipelag Skarbów.
Uczestniczyli w nim uczniowie II i III klas gimnazjum wraz z wychowawcami i opiekunami.
Dwa czterogodzinne mitingi w formie multimedialnego show odbyły się na sali
gimnastycznej.
Przesłanie programu
Program Archipelag Skarbów uczył nas zdrowego i mądrego stylu życia. Zachęcał
do unikania alkoholu, narkotyków, przemocy, pornografii. Zwracał także uwagę na sprawy
seksualności każdego człowieka.
W ciągu dwóch dni staliśmy się poszukiwaczami skarbów, jakimi są: głębokie
szczęście, trwała miłość i realizacja w życiu własnych pasji i marzeń.
Realizacja marzeń
Trenerzy podczas zajęć starali się nam uświadomić zagadnienia związane
z dojrzewaniem do prawdziwej, wielkiej miłości na całe życie, która nigdy się nie kończy.
Poprzez różne ćwiczenia pokazywali, że do wielkich celów dochodzi się ciężką pracą,
uczciwością i wyrzeczeniami.
Prowadzący zajęcia ciekawymi metodami przekazywali nam wiedzę o miłości,
seksualności i budowaniu relacji opartych na zaufaniu i szacunku. Pokazywali także, jak
radzić sobie z „tygrysami”, które mieszkają w „dżungli”. Program był też swoistym
treningiem asertywności, podczas którego ćwiczyliśmy umiejętność przeciwstawiania się
negatywnej presji rówieśników.
Przewodnicy
Archipelag Skarbów starał się także odczarować media i styl życia celebrytów.
Umacniał w uczniach przekonanie, że najważniejszymi naszymi przewodnikami powinni być
rodzice, dziadkowie, ciocia, wujek, wychowawcy, trenerzy, instruktorzy harcerstwa
czy duchowni. To ich wskazówki i rad należy słuchać, by wejść mądrze w dorosłe życie.
Różnych rad udzielali nam znani ludzie, m. in. Tomasz Adamek, Marek Kamiński czy Jacek
Czachor.
Zajęcia programu Archipelag Skarbów zostały przeprowadzone bardzo różnymi
i ciekawymi metodami pracy. Dzięki nim a także postawie trenerów i wychowawców
uczniowie wyszli podbudowani i bogatsi o nowe, ważne w życiu, doświadczenia i
wskazówki.